In een wereld waar digitale technologieën razendsnel veranderen, zetten recente updates van Google het speelveld van digitale marketing op scherp met een reeks nieuwe uitdagingen en kansen. Ook ik, als Google fanboy, vraag me af of deze updates de gebruiker meer controle geven of juist Google hiermee zijn eigen positie verstevigd.

Dit met ingrijpende veranderingen van in een eerder uitgelicht artikel zoals de cookieless future, maar ook de nieuwe DMARC mailingstandaarden en de privacy wijzigingen op gebied van advertenties. Deze veranderingen vormen zowel uitdagingen als kansen voor marketeers wereldwijd, en dus ook voor ons! In dit artikel bespreek ik deze updates, bekijken we de impact op de industrie en zorgen we dat onze strategische marketingaanpak vooruit blijft lopen.

Strategische Sessie Nexwork customer journey
Online Marketing header

De AI transformatie van Google

Wie de Google I/O presentatie vorig jaar heeft gezien die heeft het Google’s CEO, Sundar Pichai, tientallen keren in een paar minuten horen zeggen; AI, AI, AI, AI…… Google zet zich de laatste tijd volledig in op Artificial Intelligence. Dat moest ook wel om de concurrentiestrijd met OpenAI en Microsoft niet te verliezen.

Of het nou hun eigen chatbot Bard, die inmiddels alweer Gemini heet, een volgepropte AI Pixel telefoon is of hun dadelijk volledig op AI gebaseerde zoekmachine. Google voegt overal hun AI model aan toe. Zo is ook Google Ads versterkt door de komst van AI. Zo worden door automatisering en uitbreiding van Performance Max campagnes versterkt door AI om efficiënter advertenties te maken en effectiever doelgroepen te bereiken. Zijn er dadelijk geen marketeers meer nodig voor de meest efficiënte advertentiecampagnes? Maak jij al gebruik van deze nieuwe mogelijkheden en AI functies van Google?

$40md Wordt er door Google jaarlijks geïnvesteerde in AI
100+ Gelanceerde AI producten door Google

In een tijd waarin de grenzen tussen gebruikersprivacy en digitale marketing voortdurend worden verlegd, roepen de recente updates van Google zowel lof als kritische vragen op. Terwijl Google de kaarten van 'meer controle voor de gebruiker' speelt, lijkt het tegelijkertijd de eigen hand te verstevigen. Of Google's bewegingen nu worden gezien als een stap voorwaarts in gebruikersprivacy of als een tactiek om meer controle te verkrijgen, één ding is zeker. Het digitale landschap is aan het veranderen en het is aan ons om deze veranderingen te omarmen, ons aan te passen en te innoveren.

I'm baby jawn messenger bag mixtape hot chicken, bushwick vape bespoke asymmetrical marfa ennui church-key echo park authentic DIY. Austin plaid DSA celiac. Selvage distillery keffiyeh heirloom affogato drinking vinegar yr pork belly hammock mustache banh mi wayfarers dreamcatcher neutral milk hotel quinoa. PBR&B blackbird spyplane same ramps iceland vaporware helvetica. Literally irony poke, live-edge man bun banjo typewriter lumbersexual messenger bag cred authentic next level quinoa activated charcoal hell of.

I'm baby jawn messenger bag mixtape hot chicken, bushwick vape bespoke asymmetrical marfa ennui church-key echo park authentic DIY. Austin plaid DSA celiac. Selvage distillery keffiyeh heirloom affogato drinking vinegar yr pork belly hammock mustache banh mi wayfarers dreamcatcher neutral milk hotel quinoa. PBR&B blackbird spyplane same ramps iceland vaporware helvetica. Literally irony poke, live-edge man bun banjo typewriter lumbersexual messenger bag cred authentic next level quinoa activated charcoal hell of.

I'm baby jawn messenger bag mixtape hot chicken, bushwick vape bespoke asymmetrical marfa ennui church-key echo park authentic DIY. Austin plaid DSA celiac. Selvage distillery keffiyeh heirloom affogato drinking vinegar yr pork belly hammock mustache banh mi wayfarers dreamcatcher neutral milk hotel quinoa. PBR&B blackbird spyplane same ramps iceland vaporware helvetica. Literally irony poke, live-edge man bun banjo typewriter lumbersexual messenger bag cred authentic next level quinoa activated charcoal hell of.

“Door al deze specialismen in huis, hebben wij korte lijnen en kunnen we pro-actief samenwerken. Zo helpen we onze klanten iedere dag online vooruit.”

Sander van Dijk , Online Marketeer
IMG 1852
Richard Bonfrère
Back-end developer
+31 06 12 66 43 37 r.bonfrere@nexwork.nl